آیا عذابی در راه است؟

آیا عذابی در راه است؟

پس آنكه علامت‌هاي قطعي آخرالزمان ظاهر شد، ما يقين پيدا مي‌كنيم كه اكنون در آخرالزمان هستيم، سوالي كه پيش مي‌آيد آن است كه در آخرالزمان چه اتفاقات ديگري قرار است رخ دهد و چرا يقين به آخرالزمان براي ما اهميت است؟

اميرالمومنين عليه السلام از قول پيامبر اكرم صلي الله عليه و اله فرمودند:
قبل از قيام حتما ده اتفاق مي افتد: خروج سفياني، خروج دجال، آمدن دخان، آمدن دابه، خروج قائم عليه السلام، طلوع خورشيد از مغرب، نازل شدن عيسي عليه السلام، فرو رفتن زمين در سمت مشرق، فرو رفتن زمين در جزيره العرب، آتشي از قعر زمين در منطقه عدن خارج مي شود كه مردم را به محشر مي كشاند

الغيبة الطوسي ص 436 ح 426 . بحار الانوار ج 52 ص 209 ح 48 . إثبات الهداة ج 3 ص 725 ح 45

فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاء بِدُخَانٍ مُّبِينٍ ، يَغْشَى النَّاسَ هَذَا عَذَابٌ أَلِيمٌ ، رَبَّنَا اكْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ، أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرَى وَ قَدْ جَاءهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ ، ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَقَالُوا مُعَلَّمٌ مَّجْنُونٌ، إِنَّا كَاشِفُو الْعَذَابِ قَلِيلًا إِنَّكُمْ عَائِدُونَ، يَوْمَ نَبْطِشُ الْبَطْشَةَ الْكُبْرَى إِنَّا مُنتَقِمُونَ

(اي پيامبر) پس به انتظار روزى باش كه آسمان دودى آشكار بياورد، (10) كه همه مردم را فرا مى‏گيرد، اين عذابى دردناك است. (11) [همه مى‏گويند:] پروردگارا! اين عذاب را از ما برطرف كن كه ما ايمان مى‏آوريم (12) [در آن موقعيت سخت‏] چگونه براى آنان جاى پند گرفتن و هوشيارى است و حال آنكه [پيش از اين عذاب‏] فرستاده‌اى روشنگر براى آنان آمد [و پند نگرفتند.] (13) آن گاه از او روى گرداندند و گفتند: تعليم يافته‏اى ديوانه است!! (14) مدتى اندك عذاب را برطرف مى‏كنيم، ولى باز شما [به همان عقايد بى‏پايه و اعمال زشت‏] برمى‏گرديد! (15) [ما از آنان انتقام خواهيم گرفت آن‏] روزى كه آنان را با قدرتى بسيار سخت بگيريم زيرا كه ما انتقام گيرنده‏ايم. سوره دخان، آيه 10 تا 18

قران كريم مي‌فرمايد: وَ ما كُنَّا مُعَذِّبينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً .

و ما (قومي را) عذاب نمي‌كنيم تا اينكه فرستاده‌اي را بر انگيزيم. سوره اسراء، 15

و خداوند در قران كريم، فرستاده‌ي حضرت عيسي ع را نيز فرستاده خود خوانده است:

وَ اضْرِبْ لهُم مَّثَلاً أَصحْابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُون. سوره يس، 13

و براى آنها، اصحاب قريه (انطاكيه) را مثال بزن هنگامى كه فرستادگان خدا به سوى آنان آمدند.

پس مطابق اين آيه قران، فرستاده خليفه و جانشين خدا نيز، فرستاده خدا محسوب مي‌شود.

و اين فرستادگان، نمايندگان حضرت مسيح ع بودند…. در آخرالزمان نيز فرستاده حضرت مسيح ع و امام مهدي ع و حضرت الياس‌ع، اين حجت را بر همگان تمام مي‌كنند، چون نبوت تمام شده و آخرين پيامبر خدا ص، حضرت محمد ص بودند!

و چون خطاب اين آيه به شخص پيامبر ص است (فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاء بِدُخَانٍ مُّبِينٍ) پس مشخص است كه قطعا اين فرستاده، شخصي در آخرالزمان است كه وقتي دعوت خود را قبل از امام مهدي ع آغاز مي‌كند، با انكار و تكذيب مردم مواجه مي‌شود( أَنَّى لَهُمُ الذِّكْرَى وَ قَدْ جَاءهُمْ رَسُولٌ مُّبِينٌ).

قران كريم مي‌فرمايد: وَ لَوْ أَنَّا أَهْلَكْناهُمْ بِعَذابٍ مِنْ قَبْلِهِ لَقالُوا رَبَّنا لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولاً فَنَتَّبِعَ آياتِكَ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَذِلَّ وَ نَخْزى

و اگر ما آنان را قبل از [آمدنِ فرستاده‏] به عذابى هلاك مى‏كرديم، قطعاً مى‏گفتند: «پروردگارا، چرا فرستاده‌اى به سوى ما نفرستادى تا پيش از آنكه خوار و رسوا شويم از آيات تو پيروى كنيم؟». سوره طه، 134
اين دخان يا همان دود هم اتفاق افتاد، يعني آتشفشان ايسلند، كه تمام آسمان اروپا متاثر از آن شد و به وضوح نام احمد بر فراز آسمان كل اروپا آشكار گرديد و همانگونه كه خداوند وعده فرموده بود، با روي گرداني و افتراي مردم به فرستاده يا همان رسول امام مهدي (ع) يعني سيد احمد يماني(ع) مواجه گرديد و در قران كريم ذكر شده كه نزول عذاب اتفاق نمي‌افتد تا زمانيكه از جانب خداوند فرستاده‌اي بيايد.

 

لينك تصوير فوق در سايت BBC:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8621407.stm

 

پس از آن كه اين علامت قطعي قراني آخرالزمان ظاهر شد، ما يقين پيدا مي‌كنيم كه اكنون در آخرالزمان هستيم، سوالي كه پيش مي‌آيد آنست كه در آخرالزمان چه اتفاقات ديگري قرار است رخ دهد و چرا يقين به آخرالزمان براي ما داراي اهميت است؟

ابابصير مي‌گويد از امام صادق ع شنيدم كه فرمودند: اين امر محقق نمي‌شود مگر آنكه، دو سوم مردم از بين بروند، به ايشان گفتم پس چه كسي باقي مي‌ماند، فرمودند: آيا راضي نمي شويد از يك سوم باقي مانده باشيد؟؟

الغيبة للطوسي ص 339 . بحار الانوار ج 52 ص 113 . اثبات الهداة ج 3 ص 510 . منتخب الاثر ص 452

امام صادق ع فرمود: پيش از قائم دو مرگ وجود خواهد داشت، مرگ سرخ و مرگ سفيد، تا آنكه از هر هفت نفر، پنج نفر از بين بروند، پس مرگ سرخ با سلاح است و مرگ سفيد با طاعون.

بحار الانوار ج 52 ص207

امام صادق ع فرمودند: اين امر محقق نمي شود تا اينكه نه دهم مردم از بين بروند!

بحار الانوار ج 52 ص 244، الغيبة النعماني ـ ص:274، إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب، ج‏2، ص: 105، حلية الأبرار في أحوال محمد و آله الأطهارع، ج‏6، ص: 414

پس مطابق روايات نزول عذاب الهي قطعي است و شايد منظور آن باشد در نقاط مختلف ممكن است اين عذاب تا نه دهم افراد را از بين ببرد.

پس واضح است كه براي ايمن شدن از عذاب الهي، بايد اين فرستاده را از طريق بينات و دلايل روشن همه فرستادگان الهي شناخت و به او ايمان آورد تا از عذاب الهي در امان ماند.