ادله دعوت یمانی برای اهل سنت

ادله دعوت یمانی برای اهل سنت

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمد لله رب العالمین

وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما كثیرا

ای كسانی كه منتظر مهدی آخر الزمان (ع) كه رسول الله (ص) بشارتش را فراوان داده اند ، هستید ! بدرستی كه وعده خدا و رسولش محقق گردید و منجی بشریت ، امام احمد المهدی (ع) از فرزندان رسول اعظم (ص) ، ظهور كرد

برای شناخت ایشان ابتدا به معرفی صحیح ایشان از احادیث وارده از رسول خدا (ص) می پردازیم

مهدی (ع) كیست؟

رسول الله (ص) فرمود : چه حالی خواهید داشت زمانی كه فرزند مریم در شما نزول كند و امامتان از شما باشد . صحیح بخاری حدیث 3265 . صحیح مسلم حدیث 155 . مسند احمد حدیث 8226

رسول الله (ص) فرمود : مهدی از عترت من و از فرزندان فاطمه است . سنن ابی داوود حدیث 4284 . صحیح ابن ماجه حدیث 3317 . منهاج السنة – ابن تیمیة ج 8 ص 255

رسول الله (ص) فرمود : حتی اگر یك روز از دنیا باقی‌ مانده باشد خداوند آن روز را چنان طولانی گرداند تا مردی را از فرزندان من مبعوث كند كه اسم او مانند اسم من و اسم پدرش مانند اسم پدر من است . سنن ابی داوود حدیث 4282 . مسند احمد حدیث 775 . منهاج السنة – ابن تیمیة ج 4 ص 95

رسول الله (ص) فرمود : مهدی از ما اهل بیت است . مسند احمد حدیث 646 . سنن ابن ماجه حدیث 4085 . مستدرك حاكم حدیث 7813

اما در مورد مهدی (ع) مطلب بسیار مهمی كمتر گفته شده و آن این است كه مهدی (ع) خلیفة الله و مبعوث شونده از جانب خداوند متعال است ، كه درباره بعثت ایشان از جانب خداوند سبحان در حدیث سوم به آن اشاره شد.

در مورد خلیفة الله بودن مهدی (ع) نیز احادیث محكمی از رسول الله (ص) ذكر شده است و پیامبر اكرم (ص) ما را با تاكید ، امر به بعیت با ایشان می فرمایند.

رسول الله (ص) فرمود : اگر دیدید كه پرچم های سیاه از سمت خراسان می‌ آیند خود را به آن برسانید زیرا خلیفة الله مهدی در آن است . مسند احمد حدیث 21882 . مستدرك حاكم حدیث 8578

رسول الله (ص) فرمود : سه فرزند خلیفه كشته می‌ شوند و هیچ كدام كار به جایی نمی‌ برد . سپس پرچم های سیاه از سمت مشرق در می‌ آیند و با آنها جنگ سختی در می‌ افتد . در آن هنگام چیزی را متذكر شد و فرمود پس اگر او را دیدید با او بیعت كنید زیرا او خلیفة الله مهدی می‌ باشد . سنن ابن ماجه حدیث 4084 . مستدرك حاكم حدیث 8480

مهدی (ع) را چگونه بشناسیم؟

اكنون این سوال پیش می آید كه اگر مهدی (ع) خلیفة الله كه رسول خدا (ص) بشارتش را داد ، آمد ، او را از كجا بشناسیم . زیرا از سالها قبل تا به امروز می بینیم كه عده زیادی این ادعا را می‌كنند.

همانطور كه می دانیم خداوند متعال از زمان اولین خلیفه یعنی حضرت آدم ع اطاعت از خلیفه خدا را بر همه واجب كرده است . پس این خدای حكیم و عادل بایستی راهی برای شناخت صاحب حق در هر زمان در نظر گرفته باشد كه از آن طریق دیگر بندگان خداوند سبحان بتوانند حجت خدا را شناسایی كنند و بر معاندان عذری باقی نماند.

این قانون از زمان اولین خلیفه خدا یعنی حضرت آدم (ع) باید وجود داشته باشد و طبق نص قرآن می بینیم كه خداوند بندگانش را بدون قانونی برای شناخت خلیفه رها نفرموده است.

پس به قرآن رجوع می كنیم تا ببینیم كه خداوند متعال حجیت حضرت آدم (ع) را چگونه روشن می سازد.

اولین راه شناخت صاحب حق نص یا وصیت بر او می باشد . همانطور كه خداوند خلیفه اول را خودش معرفی می كند (یعنی نص و وصیت می كند) . پس به ملائكه می فرماید كه آدم خلیفه من است یعنی به آدم (ع) وصیت می كند.

وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلاَئِكَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً . و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت من در زمین جانشین قرار می‌ دهم   .   البقرة:30

متاسفانه اكثر مردم وصیت را مانند ملائكه رد و به آن اعتراض می كنند.

قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یفْسِدُ فِیهَا وَیسْفِكُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ . گفتند آیا كسى را در آن می گمارى كه در آن فساد می كند و خونها می ریزد، حال آنكه ما شاكرانه تو را نیایش می كنیم و تو را به پاكى یاد می كنیم، فرمود من چیزى می دانم كه شما نمی دانید . البقرة:30

دومین راه شناخت حجج الهی علم می باشد كه مخصوص حجت های الهی آن را دارا نمی باشد . یعنی خداوند به حجج خود علمی می دهد كه بقیه مانند آن را ندارند. كه در زمان به خلیفه گماردن حضرت آدم ع نیز می بینیم كه با علمی كه به آدم (ع) می دهد ایشان را از ملائكه متمایز می‌فرماید.

وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَی الْمَلاَئِكَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن كُنتُمْ صَادِقِینَ . و همه نامها را به آدم آموخت ، سپس آنها را بر فرشتگان عرضه داشت و گفت اگر راست می ‏گویید به من از نامهای ایشان خبر دهید . البقرة:31

قَالُواْ سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِیمُ الْحَكِیمُ . گفتند منزهى تو ما را جز آنچه خود به ما آموخته‏ اى هیچ دانشى نیست تویى داناى حكیم . البقرة:32

قَالَ یا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّی أَعْلَمُ غَیبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ . فرمود اى آدم ایشان را از اسامى آنان خبر ده و چون ایشان را از اسماءشان خبر داد فرمود آیا به شما نگفتم كه من نهفته آسمانها و زمین را می دانم و آنچه را آشكار می كنید و آنچه را پنهان می داشتید می دانم . البقرة:33

پس این علم بر ملائكه حجت شد كه آدم (ع) حجت خداست

حاكمیت خداوند و دعوت به آن طبق آیات فراوان محكم قرآنی ملك و حاكمیت از آن خدا و به دست خداست و این خداوند است كه می تواند حاكم را تایین كند و نه مردم . پس كسی را كه خداوند انتخاب می كند (خلیفه خدا) حاكم بر همه است و دعوت به حاكمیت خدا نیز از جانب صاحب حق صورت می گیرد

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَی وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِینَ . و چون به فرشتگان گفتیم بر آدم سجده كنید ، همه سجده بردند جز ابلیس كه سركشی كرد و تكبر ورزید و از كافران شد   .   البقرة:34

پس از این سه امر ملائكه (ع) تسلیم حضرت آدم (ع) شدند و مطیع او گردیدند و به او سجده كردند . تنها كسی كه این قوانین برایش كافی نبود ابلیس لعنه الله بود كه با وجود این دلایل بر حقانیت آدم (ع) باز هم سركشی كرد و …

و هر كس كه با دیدن این سه نشانه از حجت خدا باز هم سركشی كند پا جای پای ابلیس گذاشته و از عبودیث الله سبحانه وتعالی خارج شده است و عقوبتی همچون ابلیس در انتظارش می باشد . مگر آنكه قبل از آنكه دیر شود توبه كرده و به صاحب حق ایمان بیاورد.

پس تمام خلفای خداوند متعال (پیامبران و جانشینانشان) با وصیت از خلفای قبلی ، علمی كه آنها را از بقیه متمایز می كند ، اعتقاد و دعوت به حاكمیت خداوند شناخته می شوند.

حال این قانون را با امام احمد الحسن المهدی (ع) تطبیق می دهیم تا صدق دعوت ایشان برایمان روشن شود.

وصیت رسول الله (ص) در شب وفاتشان

از امام صادق (ع) از پدرانش (ع) از امیر مؤمنان علی (ع) كه فرمود : پیامبر خدا (ص) در شبى كه وفات او بود به على (ع) فرمود كه یا ابا الحسن صحیفه و دواتى حاضر كن. و پیامبر خدا (ص) وصیتش را املا فرمود تا اینكه به این جا رسید كه فرمود : یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى . و تو یا على نخستین دوازده امام مى باشى . و حدیث به درازا كشید تا اینكه فرمود : یا علی تو خلیفه و جانشین من بر امتم پس از من می باشی . پس زمانی كه وفات تو رسید خلافت را به فرزندم حسن تسلیم كن ……  و اگر وقت وفات حسن العسكری رسید خلافت را به فرزندش م ح م د ، مستحفظ از آل محمد (ص) تسلیم كند و ایشان دوازده امام مى باشند و سپس دوازده مهدى بعد از او مى باشند . پس اگر مرگ به سویش (حجة ابن الحسن) آمد خلافت را به فرزندش , نخستین مهدیین تسلیم كند كه سه نام دارد ، نامى مانند نام من و نام پدرم : عبد الله و احمد و نام سوم مهدى است . و او اولین ایمان آورنده (به پدرش) است . الغیبة طوسی ص 150 (كتاب الغیبة طوسى فارسى ص 300) . بحار الأنوار ج 36 ص 260 . غایة المرام ج 2 ص 241 . و چندین كتاب معروف دیگر

علم سید احمد الحسن (ع)

كتاب‌ های ایشان مانند كتاب توحید كه در آن توحید ناب و خالی از هرگونه شرك و یا كتاب متشابهات قرآن كه چهار جلد از موضوعات مختلف مانند تاویل آیات متشابه و سؤالاتی كه صدها سال هیچ عالمی قادر به جوابگویی آنها نبوده و كتاب‌ های فراوان دیگر نشان دهنده ی علمی است كه فقط متعلق به حجج الهی می‌ باشد . همچنین سید احمد الحسن (ع) از علمای هر كتاب آسمانی عالمتر می‌ باشد و آنها را به مناظره با كتاب‌ های خودشان دعوت كرده است

اعتقاد و دعوت به حاكمیت خداوند

امام احمد الحسن (ع) تنها كسی می‌ باشد كه مردم را به حاكمیت خداوند دعوت می‌ كند و حكومت را از آن خلیفه خدا می‌ داند و هر گونه انتخابات و رای گیری و شوری را بر خلاف سنت پیامبر (ص) دانسته و پرچم ایشان (ص) را بر افراشته است كه همانا پرچم البیعة لله یا حاكمیت از آن خداوند است می‌باشد.

نوف البكالی گوید : پرچم مهدی (ع) البیعة لله (بیعت و حاكمیت از آن خداوند است) می باشد . الفتن المروزی نعیم بن حماد ج 1 ص 356 . السنن الواردة فی الفتن الدانی ج 2 ص 185

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء . بگو خداوندا مالك حكومتها تویی ، به هر كس بخواهی ، حكومت می ‏بخشی ، و از هر كس بخواهی ، حكومت را می ‏گیری . آل عمران:26

طبق این آیه تمام ملك و حكومت از آن خداوند است و انتخاب حاكم بدست خدای تعالی است.

أَمْ یحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَینَآ آلَ إِبْرَاهِیمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَینَاهُم مُّلْكًا عَظِیمًا . آیا مردم بر آنچه خداوند از فضل خویش به ایشان عطا كرده است حسادت می‌ ورزند . همانا ما به آل ابراهیم كتاب و حكمت عطا كرده‌ ایم و به آنان حكومت عظیمی عطا كرده ایم  . النساء:54

و حكومت را خداوند در فرزندان ابراهیم (ع) ، آنانی كه به ایشان كتاب و حكمت داده ، یعنی پیامبران و جانشینانشان داده است.

و آیات در این مورد كه ملك و حكومت آسمانها و زمین ، و انتخاب حاكم به دست خداوند است فراوان می‌باشد.

راه دیگر برای شناخت خلیفة الله ، رویای صادقه است . یعنی خداوند یا پیامبرانش (ع) در عالم ملكوت به حقانیت خلیفة الله شهادت بدهند.

إِذْ قَالَ یوسُفُ لِأَبِیهِ یا أَبتِ إِنِّی رَأَیتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ رَأَیتُهُمْ لِی سَاجِدِینَ * قَالَ یا بُنَی لاَ تَقْصُصْ رُؤْیاكَ عَلَی إِخْوَتِكَ فَیكِیدُواْ لَكَ كَیدًا إِنَّ الشَّیطَانَ لِلإِنسَانِ عَدُوٌّ مُّبِینٌ * وَكَذَلِكَ یجْتَبِیكَ رَبُّكَ وَیعَلِّمُكَ مِن تَأْوِیلِ الأَحَادِیثِ وَیتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَیكَ وَعَلَی آلِ یعْقُوبَ كَمَا أَتَمَّهَا عَلَی أَبَوَیكَ مِن قَبْلُ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبَّكَ عَلِیمٌ حَكِیمٌ

زمانی كه یوسف به پدرش گفت ای پدر جان من در خواب یازده ستاره دیدم، و خورشید و ماه را ، دیدم كه به من سجده می ‏كنند * گفت: ای فرزندم خواب خود را برای برادرانت بازگو مكن كه برای تو نقشه خطرناك می ‏كشند ، چرا كه شیطان دشمن آشكار انسان است * و این چنین پروردگارت تو را برمی ‏گزیند و از تعبیر خوابها به تو می ‏آموزد و نعمتش را بر تو و بر خاندان یعقوب تمام می ‏كند همان گونه كه قبلا بر پدران تو ابراهیم و اسحاق تمام كرد در حقیقت پروردگار تو دانای حكیم است . یوسف:4-6

در اینجا می‌ بینیم كه رویای حضرت یوسف (ع) نه تنها فقط برای خود او ، بلكه برای پدرش حضرت یعقوب (ع) كه از پیامبران و حجتهای معصوم خداوند است ، راهی برای شناخت حجت خداوند می‌ باشد . زیرا حضرت یعقوب (ع) با دیدن این رؤیا از جانب حضرت یوسف (ع) او را از برگذیدگان پروردگار و در زمره دیگر حجتهای خدا یعنی حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسحاق (ع) می‌ بیند . همچنین گفتار حضرت یعقوب (ع) به حضرت یوسف (ع) كه خواب خود را برای برادرانت بازگو مكن كه برای تو نقشه خطرناك می‌ كشند ، نشانه آن است كه رویای صادقه از راه‌ های شناخت حجت برای مردم نیز بوده است . زیرا با این رویایی كه حضرت یوسف (ع) دیده بود برادرانش پی به حجت بودن او می‌بردند.

رسول الله (ص) فرمود : اگر زمان نزدیك شود رویای مومن تكذیب نمی‌شود. و صادق ترین آنها در رویا ، راستگو ترین آنها در گفتار است . و رویای مومن جزئی از اجزای نبوت است . سنن ابن ماجه حدیث 3917

هزاران نفر از شرق و غرب زمین با ملیت ها و ادیان مختلف در رویای صادقه با شهادت خداوند یا پیامبران علیهم السلام و قرآن در رویای صادقه ، حقانیت این دعوت مبارك برایشان آشكار شده است.

برای دیدن رویای صادقه این دعا را تا چهل شب پس از نیمه شب بخوانید و انشا الله با شهادتی از عالم ملكوت حقانیت امام احمد الحسن (ع) برایتان روشن خواهد شد.

دعا برای دیدن رویای صادقه  http://www.mahdyoon.org/files/Doa_Roya.pdf

برای تحقیق بیشتر و طرح سوالات به تالار گفتگو و روم های انصار امام مهدی (ع) مراجعه فرمایید:

http://vb.mahdyoon.org/

 

طرح سوالات از طریق چت روم های پال تاک و بی لوکس:

Paltalk : Middle East / Iran / lil Ansar Imam Mahdi lil

Beyluxe : Asia / Iran / lil Ansar Imam Mahdi lil

 

والحمد لله رب العالمین

وصلی الله علی محمد وآل محمد الائمة والمهدیین وسلم تسلیما كثیرا

والسلام علیكم ورحمة الله وبركاته