ادله دعوت یمانی برای شیعیان

ادله دعوت یمانی برای شیعیان

در این قسمت به شرح خلاصه ای از دعوت مبارک یمانی آل محمد (ع) می پردازیم.

جهت دریافت شرح کامل و مفصل، ادله ی این دعوت مبارک را دانلود بفرمائید.

یمانی(ع) كیست؟

در ابتدا لازم است بدانیم كه مكّه در تهامه است و تهامه در یمن. پس محمّد و آل محمّد(ص) همگی یمانی هستند. یعنی محمّد(ص) یمانی است و علی(ع) یمانی است و امام مهدی(ع) یمانی و دوازده مهدی(ع) یمانی و مهدی اوّل(ع) نیز یمانی است.

رسول خدا(ص) فرمود: همانا ایمان در مكّه ظهور كرد و مكّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب كعبه را “كعبهء یمانیه” می‌‌گویند. بحار الأنوار ج22 ص137

رسول الله(ص) فرمود: همانا بهترین مردان اهل یمن هستند و ایمان یمان و من نیز یمانی هستم. بحار الأنوار ج57 ص 232

رسول الله (ص) فرمود: قیام سه نفر یعنی خراسانی و سفیانی و یمانی در یك سال در یك ماه در یك روز واحد است. هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است. او هدایت به حق می‌‌كند. یوم الخلاص ص 547

امام صادق (ع) فرمود: قیام سه نفر یعنی خراسانی و سفیانی و یمانی در یك سال در یك ماه در یك روز واحد است. هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است. او هدایت به حق می‌‌كند. الغیبة للطوسی ص 271. الارشاد ج 2 ص 357. الغیبة للنعمانی ص 225. بحار الأنوار 52 ص 210

امام باقر(ع) فرمود: در پرچـمها پرچـمى هدایت یافته تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است. چون كه شما را به صاحبتان دعوت می‌‌كند، و اگر یمانى خروج كرد فروختن اسلحه حرام مى شود. و اگر یمانى خروج كرد , بپا خیز بسوی او. كه همانا پرچمش پرچم هدایت است. و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى كنند، و اگر كسى اینكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد. زیرا كه او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى كند. الغیبة – محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264. بحار الأنوار ج 52 ص 232

نكات بسیار مهم از حدیث فوق

در حدیث بالا آمده‌است: «جایز نیست هیچ مسلمانی از او سرپیچى كند، و اگر كسى اینكار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد.»

و این به این معنى مى‌باشد كه یمانى صاحب ولایت الهى است و هیچ كس صاحب این ولایت نمى باشد بطوریكه سرپیچی از او، انسان را وارد جهنم كند (حتى اگر نماز بخواند و روزه بگیرد) مگر اینكه از خلفاى خداوند در زمین باشد كه عبارتند از پیامبران ع و مرسلین ع و امامان ع و مهدیین ع

طبق فرمایش پیامبر ص به جز فرقه ناجیه كه از وصی تبعیت می‌‌كنند همه از اهل آتش هستند.

رسول خدا (ص) فرمودند: یهود هفتاد و یك فرقه شد، كه هفتاد فرقه اش جهنّمى و تنها یك فرقه اش أهل بهشت است، و آن همان فرقه اى است كه از وصیت موسى علیه السّلام پیروى كردند و نصارى هفتاد و دو فرقه شدند، هفتاد و یك فرقه اش أهل دوزخ و تنها یك فرقه ایشان أهل بهشت شدند، و آن همان گروهند كه از وصیت عیسى علیه السّلام پیروى كردند و این امّت نیز هفتاد و سه فرقه خواهند شد، كه هفتاد و دوتاى آنها در آتشند و تنها یك فرقه اش أهل بهشتند، و آن فرقه اى است كه از وصىیت من پیروى نمایند. كتاب سلیم بن قیس الهلالی، ص 433

«او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى‌كند»

و دعوت به حق و راه راست یا صراط مستقیم به معنى این است كه این شخص اشتباه نمى كند تا مردم را وارد باطل كند یا اینكه آنها را از حق خارج سازد. و این به این معناست كه او معصوم و منصوص العصمة است. بنابراین، این قید در حدیث، ثمره بزرگی در مشخص كردن شخصیت یمانی دارد. و برداشت هر معنى دیگری از این جمله ( دعوت به حق و هدایت به راه راست مى كند) آن را لغو و بی فایده می‌‌كند. زیرا دیگر روشن كننده خصوصیات شخصیت یمانى نمى باشد. و أئمه علیهم السلام از گفتن كلام لغو مبرا هستند

حرام شدن فروش اسلحه فقط در زمان خروج اهل بیت ع است.

هند سراج گفت، به ابی جعفر(ع) خدا شما را اصلاح كند من سلاحی را به اهل شام می‌‌فروختم و وقتی كه خدا مرا به این امر هدایت كرد از خود دلتنگ شدم و گفتم كه سلاح را به دشمنان خدا حمل نخواهم كرد، ایشان (ع) فرمود: سلاح را به آنها حمل كن(بفروش) كه خدا دشمنانمان و دشمنانتان یعنی رومیان را از ما با آنها دور می‌‌كند. و اگر جنگ بین ما بود سلاح را برای آنها حمل نكنید(نفروشید) و هر كس كه سلاح را برای دشمنانمان حمل كند مشرك است. كافی- ج 5 ص112

پس ایشان یكی از اهل بیت ع هستند

ویژگیهای ممتاز و منحصر یمانی و راه‌های شناخت در روایات اهل بیت (ع)

امام باقر (ع) فرمود: بر حذر باشید از كسانی كه خود را به دروغ به آل محمد نسبت می‌دهند. كه همانا برای آل محمد و علی (ع) پرچمی (یك پرچم) است و برای دیگران پرچم ها. پس در جای خودت ثابت باش و از هیچ‌ كس ابداً تبعیت نكن تا مردی را از فرزندان حسین (ع) ببینی كه با او وصیت رسول خدا و پرچم او و سلاح او باشد. تفسیر العیاشی ج 1 ص 64. بحار الأنوار ج 52 ص 222. إلزام الناصب ج 2 ص 96

امام صادق(ع) فرمود: صاحب این امر با سه خصوصیت شناخته می‌‌شود كه در هیچ‌ كس جز او نیست. او نزدیكترین مردم به كسی كه قبل از او است می‌باشد و او وصیش است. با او سلاح رسول الله (ص) است. با او وصیت رسول الله (ص) می‌باشد. بصائر الدرجات ص 202. الكافی ج1 ص379

حرث بن المغیره گفت به امام صادق (ع) گفتم صاحب این امر با چه چیزی شناخته می‌‌شود؟ فرمودند: ( با متانت و وقار و علم و وصیت ) بصائر الدرجات ص 509.

مالك جهنی گوید: به امام باقر (ع) گفتم ما صاحب این امر را با صفتی وصف می‌‌كنیم كه احدی از مردم چنان نیست. امام باقر (ع) فرمود: نه والله كه چنین نخواهد بود تا زمانی كه خودش بیاید و بر شما بدان احتجاج كند و شما را به خود دعوت كند. غیبت نعمانی ص337

پس یمانی(ع) با وصیت و پرچم و سلاح رسول الله (ص) شناخته می‌‌شود

سید احمد الحسن (ع) تنها كسی می‌‌باشد كه با وصیت رسول الله (ص) بر ما احتجاج می‌‌كند و نام ایشان به عنوان مهدی اول (ع) و همچنین اولین ایمان آورنده به امام مهدی (ع) یعنی اولین سیصد و سیزده نفر در وصیت مقدس پیامبر (ص) ذكر شده است

وصیت رسول الله (ص)

از امام صادق(ع) از پدرانش(ع) از امیر مؤمنان(ع) كه فرمود: پیامبر خدا(ص) در شبى كه وفات او بود به على(ع)فرمود كه یا ابا الحسن صحیفه و دواتى حاضر كن. و پیامبر خدا(ص) وصیتش را املا فرمود تا اینكه به این جا رسید كه فرمود: یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى. و تو یا على نخستین دوازده امام مى باشى. و حدیث به درازا كشید تا اینكه فرمود: یا علی تو خلیفه و جانشین من بر امتم پس از من می‌‌باشی. پس زمانی كه وفات تو رسید خلافت را به فرزندم حسن تسلیم كن…… و اگر وقت وفات حسن العسكری رسید خلافت را به فرزندش م ح م د، مستحفظ از آل محمد(ص) تسلیم كند و ایشان دوازده امام مى باشند و سپس دوازده مهدى بعد از او مى باشند. پس اگر وفات (حجة ابن الحسن) رسید خلافت را به فرزندش , نخستین مهدیین تسلیم كند كه سه نام دارد، نامى مانند نام من و نام پدرم: عبد الله و احمد و نام سوّم مهدى است. و او اولین ایمان آورنده (به پدرش) است. الغیبة طوسی ص150. بحار الأنوار ج 53 ص 147. بحار الأنوار ج 36 ص 260. غایة المرام ج 2 ص 241. (كتاب الغیبه شیخ طوسى(فارسى) ص 300) و چندین كتاب معروف دیگر

مهدیین(ع) كیستند؟

امام صادق(ع) فرمود: از ما بعد از قائم(ع) دوازده مهدى از فرزندان حسین(ع) می‌‌باشند. مختصر بصائر الدرجات ص49. بحار الأنوار ج 53 ص 148

امام سجّاد(ع) فرمود: قائم ما قیام می‌‌كند سپس بعد از او دوازده مهدی خواهند بود. شرح الاخبار ج 3 ص 400

ابی بصیر گوید: به امام صادق جعفر بن محمّد(ع) گفتم: ای پسر رسول خدا از پدرتان امام باقر(ع) شنیدم كه فرمود: پس از قائم دوازده امام می‌‌باشند. امام صادق(ع) فرمود: بلكه ایشان فرمود دوازده مهدی و نگفت دوازده امام و ایشان از شیعیان ما می‌‌باشند كه مردم را به ولایت ما و شناساندن حق ما دعوت می‌‌كنند. كمال الدین و تمام النعمه ج 2 ص 358. بحار الأنوار ج 53 ص 145

امام علی ع فرمود: در حیره مسجدی بنا خواهد شد كه پانصد در خواهد داشت در آن خلیفه و جانشین قائم عجل الله تعالی فرجه نماز خواهد خواند. زیرا مسجد كوفه برای آنان كوچك و تنگ است. در آن دوازده امام عدل نماز خواهند خواند. تهذیب الاحكام ج 3، ص 253-254. بحار الأنوار ج 52، ص 374

یمانی ع نخستین مهدیون ع

نتیجه گرفتیم كه یمانى حجتی از حجتهای خدا در زمین است و معصوم و منصوص العصمـة است، و در روایات متواتـر و متن هاى قطعى موجود است كه حجتهای الهی پس از پیامبر اكرم(ص) ائمه دوازده گانه(ع) ومهدیون دوازده گانه(ع) مى باشند. و غیر از ایشان هیچ حجت معصوم دیگری بر زمین نمى باشد و آنها تمام نعمت و كمال دین و ختم رسالات آسمانی هستند , كه یازده امام از ایشان از دار دنیا رفته اند و امام مهدى(ع) و دوازده مهدى(ع) باقى مانده اند. و یمانى مردم را به سوی امام مهدى(ع) دعوت مى كند، پس یمانى باید نخستین مهدیون باشد

و این ثابت است كه اولین از مهدیون در زمان ظهور امام مهدى(ع) موجود می‌‌باشد. و او نخستین كسى است كه به امام مهدى(ع) ایمان می‌‌آورد و مردم را برای قیام پدرش آماده می‌‌سازد. و این جمله (او اولین كسی است كه به حضرت مهدی(ع) ایمان می‌‌آورد) در وصیت پیامبر خدا(ص) ذكر شده است. و از اینجا شخص یمانى منحصر مى شود در مهدى اول (از مهدیون دوازده گانه). و احادیث معصومین علیهم السلام، نام و صفات و محل سكونتش را به تفصیل بیان كرده اند. نامش احمد و كنیه اش عبدالله یا همان اسرائیل است. و مردم او را اسرائیلى می‌‌نامند و ناگزیرند كه او را اسرائیلی بنامند. پیامبر خدا(ص) فرمود: نامم احمد است و من عبدالله هستم. نامم اسرائیل است و هر آنچه كه او را امر كرده مرا نیز امر كرده است و هر آنچه او را اشاره كرده مرا نیز اشاره كرده است. تفسیر عیاشى ج 1 ص 44. برهان ج 1 ص 95. بحار الأنوار ج 7 ص 178

و مهدى اول نخستین سیصد و سیزده نفر است و او از بصره مى باشد و در گونة راستش اثر و در سرش شوره است و بدنش مانند بدن موسى بن عمران(ع) و در كمرش ختم نبوت و در وصیت پیامبر خدا(ص) مذكور مى باشد. و او عالم ترین خلق پس از ائمه(ع) به قرآن و تورات و انجیل است و در آغاز ظهورش جوان است، در حدیثی از پیامبر خدا(ص) كه در آن علامات ظهور را ذكر می‌‌كند آمده است:… سپس جوانى را ذكر كرد و فرمود: اگر وى را مشاهده كردید با وى بیعت كنید چون او خلیفهء مهدى(ع) است. بشارة اسلام ص 30

مفضل بن عمر گوید: شنیدم امام صادق ع فرمود: برای صاحب این امر دو غیبت است. یكی از آنها طولانی شود تا بعضی از آنها بگویند مرده است و بعضی گویند كشته شده است و بعضی دیگر بگویند رفته و بازگشتی ندارد. از موضع و مكان ایشان اطلاعی ندارد چه از فرزندانش و چه دیگران مگر آن مولی كه امر او را برعهده می‌‌گیرد. الغیبة – الطوسی ص 161. الغیبة – النعمانی ص 171. بحار الأنوار ج 52 ص 152. إثبات الهداة ج 3 ص 500

حذیفه گوید: شنیدم كه رسول الله (ص) درباره مهدی فرمود: همانا با او بین ركن و مقام بیعت می‌‌كنند و اسمش احمد و عبد الله و مهدی است. این سه اسم نامهای او می‌‌باشند. الغیبة – طوسی ص 454. الغیبة – طوسی ص 470. بحار الأنوار ج 52، ص 291

یمانی موعود سید احمد الحسن ع

حذیفه گوید: شنیدم كه رسول الله (ص) درباره مهدی فرمود: همانا با او بین ركن و مقام بیعت می‌‌كنند و اسمش احمد و عبد الله و مهدی است. این سه اسم نامهای او می‌‌باشند. الغیبة – طوسی ص 454. الغیبة – طوسی ص 470. بحار الأنوار ج 52، ص 291

از امیر مؤمنان(ع) در خبرى طولانى كه در آن اصحاب قائم(ع) را ذكر می‌‌كند آمده است كه: اولین آنها از بصره و آخرین آنها از ابدال مى باشد. بشارة الاسلام ص 148

از امام صادق(ع) در روایتى طولانى كه نام یاران قائم(ع) را ذكر می‌‌كند آمده است: و از بصره….. احمد. بشارة الاسلام ص 181

امام باقر(ع) فرمود: قائم دو نام دارد نامى مخفى و نامى آشكار، نام مخفى احمد و نام آشكار محمد است. كمال الدین وتمام النعمة ج 2 ص 653

احمد نام مهدى اول است و محمد نام امام زمان(ع) مى باشد همانطور كه در وصیت پیامبر خدا(ص) به آن اشاره شد. نام در زبان عربی كنایه از شخصیت می‌‌باشد و معنی كلام امام(ع) این است كه قائم دو شخصیت دارد یعنی دو نفر از اهل بیت بنام قائم نامیده شده اند

امام باقر(ع) فرمود: براى خداى تعالى گنجى در طالقان است نه طلاست و نه نقره بلكه دوازده هزار نفر در خراسان اند كه شعارشان “احمد… احمد” است و رهبر آنها جوانى از بنى هاشم سوار بر قاطرى سپید رنگ أست و پیشانى بندی قرمز رنگ بر پیشانی بسته است، گویی به او مى نگرم كه از رود فرات هم مى گذرد اگر دعوت او را شنیدید بسوى او بشتابید حتى اگر مجبور باشید سینه خیز بر روی یخها حركت كنید. منتخب الانوار المضیئه، ص 195

پرچم رسول الله (ص)

امام صادق (ع) فرمود: پرچم مهدی (ع) البیعة لله عزوجل (بیعت و حاكمیت از آن خداست) می‌باشد. كمال الدین ج 2 ص 654

رسول الله ص فرمود: وای وای بر امتم از شورای بزرگ و شورای كوچك. از ایشان درباره آن سؤال شد. پیامبر ص فرمود: اما شورای بزرگ در شهر خودم بعد از وفاتم برای غصب خلافت برادرم و غصب حق دخترم منعقد می‌‌شود. و اما شورای كوچك در غیبت كبری در زوراء (بغداد) برای تغییر سنتم و تبدیل و عوض كردن احكامم منعقد می‌گردد. مائتان وخمسون علامة ص 130

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِی الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء . بگو خداوندا مالك حكومتها تویی، به هر كس بخواهی، حكومت می‌‌‏بخشی، و از هر كس بخواهی، حكومت را می‌‌‏گیری . آل عمران:26

أَمْ یحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَینَآ آلَ إِبْرَاهِیمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَینَاهُم مُّلْكًا عَظِیمًا . آیا مردم بر آنچه خداوند از فضل خویش به ایشان عطا كرده است حسادت می‌‌ورزند. همانا ما به آل ابراهیم كتاب و حكمت عطا كرده‌ ایم و به آنان حكومت عظیمی عطا كرده ایم . النسا:54

إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً . من در زمین جانشینی قرار می‌‌دهم . البقرة:30

یا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْكُم بَینَ النَّاسِ بِالْحَقِّ . ای داوود ما تو را در زمین جانشین قرار داده‌ ایم. پس با حق بین مردم حكم كن . ص:26

سید احمد الحسن تنها كسی می‌‌باشد كه مردم را به حاكمیت خداوند دعوت می‌‌كند و حكومت را از آن خلیفه خدا یعنی امام مهدی ع می‌‌داند و هر گونه انتخابات و شوری را بر خلاف سنت پیامبر ص دانسته و پرچم ایشان ص را بر افراشته است كه همانا پرچم البیعة لله یا حاكمیت از آن خداوند است می‌‌باشد و كتابی با همین عنوان نگاشته اند

سلاح رسول الله (ص)

سید احمد الحسن ع با سلاح رسول الله ص كه سلاح تمام انبیاء ع و اوصیا ع می‌‌باشد و همان علم است بر ما احتجاج می‌كند.

مفضل بن عمر گفت: شنیدم امام صادق (ع) می‌فرمود: همانا برای صاحب این امر دو غیبت است. در یكی از آنان به اهلش باز می‌گردد و در دیگری گفته شود: هلاك شده. در كدام وادی سلوك می‌كند. گفتم: در آن زمان چكار كنیم. فرمود: اگر كسی مدعی شد از او از عظائمی (مسائل عظیم) سؤال كنید كه كسی كه همانند اوست بتواند جواب بدهد. الغیبة النعمانی ص173

امام صادق (ع) فرمود: همانا مثل سلاح در ما مانند تابوت است در بنی اسرائیل. یعنی هر كس صاحب تابوت بود صاحب ملك بود. پس هر كس از ما سلاح نزدش باشد علم نزدش است. كافی ج 1 ص 238

كتاب‌های ایشان مانند كتاب توحید كه در آن توحید ناب و خالی از هرگونه شرك و یا كتاب متشابهات قرآن كه چهار جلد از موضوعات مختلف مانند تاویل آیات متشابه و سؤالاتی كه صدها سال هیچ عالمی قادر به جوابگویی آنها نبوده و كتاب‌های فراوان دیگر نشان دهنده ی علمی است كه فقط متعلق به حجج الهی می‌باشد. همچنین سید احمد الحسن ع از علمای هر كتاب آسمانی عالمتر می‌باشد و همه آنها را به مناظره با كتاب‌های خودشان دعوت كرده است

امكان بداء

وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً . و با موسى سى شب وعده گذاشتیم، و آن را به ده شب دیگر پایان بخشیدیم، چندانكه میقات پروردگارش چهل شب كامل شد . الاعراف:142

ابـوبـصـیر گوید: امام صادق ع فرمود: خداى تعالى به عمران ع وحى كرد كه من به تو پسرى مى بخشم، سالم و مبارك كه بـه اذن خـدا كـور مـادر زاد و پـیـس را درمـان كـنـد و مـردگـان را زنـده كـنـد و او را رسولی برای بنی اسـرائیـل قـرار می‌‌دهم. عمران این مطلب را به همسرش حنة كه مادر مریم است گزارش داد. چون به مریم حامله گشت، فكر مى كرد كه حملش پسر است، چون او را زائید (و دید دختر اسـت) گـفـت: پـروردگـارا! مـن دخـتـر زائیدم. و پسر مانند دختر نیست. یعنى دختر كه پیغمبر نمى شود. خداى عزوجل (درباره او) مى فرماید: خدا به آنچه او زائیده داناتر است، سـپـس چون خداى تعالى عیسى را به مریم بخشید، او همان پیغمبرى بود كه به عمران بشارت داده شده بود و به او وعده كرده بودند. پـس هـرگـاه مـا دربـاره مـردى از خاندان خود چیزى گفتیم. و در فرزند یا فرزند فرزند او انجام شد آن را انكار نكنید.كافی ج 1 ص 535. بحار الأنوار ج 52 ص 119

امـام صـادق عـلیـه السـلام فرمود: هرگاه درباره مردى سخنى گوئیم و در او نباشد و در فرزند یا فرزند فرزند او باشد، آن را انكار نكنید، زیرا خداى تعالى هر چه خواهد مى كند. كافی ج 1 ص 535

ساده ترین راه برای ایمان به غیب

ساده ترین راه برای ایمان به غیب، خود غیب می‌‌باشد و این موارد برای ایمان به حقانیت مومنین كفایت می‌‌نماید

1-      شهادت خدا

2-      شهادت اهل بیت

3-      توسل به حضرت زهرا س

و اما شهادت خدا با استخاره به قرآن: استخاره به قرآن از امداد غیب میباشد كه خداوند متعال هر بنده اى را كه بخواهد با آن تأیید میكند، و ما وراى قدرت بشر میباشد، و شما اى بنده هاى مسلمان به قران پناه ببرید واز خداوند نصیحت بخواهید چونكه قران ناصح امین میباشد، و عجیب است كه انسان از خداوند خواستار نصیحت باشد و سپس به خداوند تهمت بزند، سبحان الله، سبحان الله، سبحان الله.

نحوه استخاره: وضو بگیرید،سه بار سوره توحید،سه بار صلوات، ذكر استخاره: اللهم انی تفالت بكتابك و توكلت علیك فارنی من كتابك ما هو مكتوب من سرك المكنون فی غیبك

نیت مشخص و بدون شرطی، مثلا ایشان دعوتشان حق است، قرآن را بگشایید

استخاره یكى دیگر از دلایل شناخت حقانیت یمانی علیه السلام

و اما شهادت اهل بیت با دیدن رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) در رؤیا(خواب) صادقه: كه در مورد رؤیاى رسول خدا (ص) فرموده اند كه رؤیا جزئى از چهل جزء نبوت میباشد، و هر كس كه ما را در خواب ببیند ما را در بیدارى دیده است چونكه شیطان نمیتواند مثل ما جلوه شود. دعایی است كه تا چهل شب پس از نیمه شب باید خوانده شود كه یكی از اهل بیت ع به حقانیت سید شهادت دهد

و اما توسل به حضرت زهرا س با سه روز روزه محقق شده بدین ترتیب هر شب خدا را به حق حضرت زهرا س سوگند دهید تا حق را به شما بنمایاند.