شبهه معجزه آشکار کردن قبر حضرت زهرا س توسط احمدالحسن ع

قبر حضرت فاطمه س

شبهه معجزه آشکار کردن قبر حضرت زهرا س توسط احمدالحسن ع

سیداحمدالحسن ع در بیانیه آشکار نمودن قبر حضرت زهراء س اولین معجزه خود از سوی امام مهدی ع را آشکار نمودن قبر ایشان قرار داده است.
برخی از افراد نا آگاه نسبت به این بیانیه اشکال می گیرند و سخنانی را در این مورد بیان می کنند.
یکی از اشکالات این است که سیداحمدالحسن ع چرا از لفظ “مجمعین” استفاده کرده است.
درصورتی که بین مسلمانان در پنهان بودن قبر ایشان اجماعی وجود نداد.
مسئله پنهان بودن قبر حضرت زهراء س مسئله ای است که اختلافی در آن نمی باشد و این همان هدف حضرت زهراء س بوده است تا ستمدیدگی خودش را بیان نماید. در میان روایات شیعه و علمای اهل سنت، نظراتی در مورد مکان قبر حضرت زهراء س بیان شده است.
ولی به این خاطر که علم این مسئله مخصوص امام مهدی ع است، ایشان می باشد که نسبت به مکان واقعی قبر ایشان خبر دارد. ایشان نیز سیداحمدالحسن ع را نسبت به مکان قبر حضرت زهراء س باخبر نموده است. این مسئله از مسائل متشابه بود و باید به محکم رجوع داده می شد، ولی برخی از علمای شیعه و علمای اهل سنت، در این مورد نظراتی دادند که نباید چنین کاری می کردند. هدف علمای اهل سنت از این کار، از بین بردن هدف حضرت زهراء س بود، ولی آنان در این کار موفق نشدند و حضرت زهراء س به هدف خود در بیان مظلومیتش دست یافت. در نتیجه اصل پنهان بودن قبر حضرت زهراء هم بین شیعه و هم بین اهل سنت مسئله قطعی و یقینی است. و آنان از روی ظن و گمان خودشان در این مورد نظراتی را ارائه داد.
و این مسئله باعث شد که بین آنان در این مسئله اختلاف ایجاد شود. در نتیجه زبان حال همه علمای شیعه و اهل سنت این است که قبر حضرت زهراء س پنهان است و فردی از آن باخبر نیست و آنان فقط از روی ظن و گمان نظر دادند.
“وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيرا” نساء 82 “اگر از نزد غیر خدابود، اختلاف زیادی در آن می یافتی.”

سید احمدالحسن ع فرمود:
“وأول معجزة أظهرها للمسلمين وللناس أجمعين هو أني أعرف موضع قبر فاطمة ع بضعة محمدص وجميع المسلمين مجمعين على أن قبر فاطمةع مغيب لا يعلم موضعه إلا الإمام المهدي ع “بیانیه آشکار کردن قبر حضرت زهراء س 1شوال / 1424هـ . ق

اشکال دیگری که مطرح می کنند، این است که چرا ایشان کلمه “مجمعین” را به حالت نصبی خوانده است؛ در صورتی که باید”مجمعون” می خواند.
1: قواعد نحوی یک سری قواعد استقرایی ناقص است ونمی توان آن را حاکم بر کلام معصوم ع قرار داد.
2: اگر بخواهیم بنابر قواعد نحوی نیز این سخن را تجزیه وترکیب کنیم، باز هم صحیح می باشد:
به این صورت که “مجمعین” خبر از “یکونون” محذوف است و طبعاً “یکونون” فعل ناقصه است و اسمش “و” است و خبرش نیز که”مجمعین” است، منصوب می باشد.(“یکونون” نیز خبر از “جمیع المسلمین” می باشد.)
ولی چه می شود کرد با فردی که در دلش مرض و بیماری است؟؟!!