چرا این امر جدید تا کنون از طرف هیچ یک از علما و فقهای قدیم و جدید بیان نشده است؟

چرا این امر جدید تا کنون از طرف هیچ یک از علما و فقهای قدیم و جدید بیان نشده است؟

این امر جدید مطابق روایات تا زمان بعثت و ظهور آن فرستاده، از همه مخفی خواهد ماند. البته معنای این مخفی بودن این نیست که قائم ع، به چیزهائی استناد کند که در کتاب‌ها و احادیث نباشد، بلکه به موارد پنهان از نگاه فقها و علما، استناد و استدلال خواهد نمود و البته برای کسانی که به احادیث اهل بیت ع ایمان داشته باشند، پذیرش این امر جدید، دشوار نخواهد بود.

عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع یَقُولُ سَأَلَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع فَقَالَ أَخْبِرْنِی عَنِ الْمَهْدِیِّ مَا اسْمُهُ فَقَالَ أَمَّا اسْمُهُ فَإِنَّ حَبِیبِی شهد [عَهِدَ] إِلَیَّ أَنْ لَا أُحَدِّثَ بِاسْمِهِ حَتَّى یَبْعَثَهُ اللَّه‏. الغیبه (للطوسی)/ کتاب الغیبه للحجه،  ص: ۴۷۰

جابر بن جعفی می‌گوید، از امام باقر علیه السلام شنیدم که می‌فرمودند: عمر بن خطاب از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: آیا اسم مهدی را به من خبر می‌دهید؟ حضرت فرمودند: تحقیقا حبیب من شاهد است و از من عهد گرفته است که نام او را نگویم تا زمانی که خدا او را مبعوث نماید.

مطابق این روایت و روایات بسیار دیگر، منظور از مخفی بودن و حرام بودن نام بردن مهدی توسط اهل بیت ع، آن است که تا زمانی که این مهدی ظهور نکند، هیچ کسی حتی اسم او را نمی‌داند. پس قطعا منظور از این شخص، امام مهدی محمد بن الحسن ع نیست چون نام ایشان را خود پیامبر ص و بقیه اهل بیت ع بارها تکرار فرموده‌ بودند.

عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْکَابُلِیِّ قَالَ: لَمَّا مَضَى عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع دَخَلْتُ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْبَاقِرِ ع فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاکَ قَدْ عَرَفْتَ انْقِطَاعِی إِلَى أَبِیکَ وَ أُنْسِی بِهِ وَ وَحْشَتِی مِنَ النَّاسِ قَالَ صَدَقْتَ یَا أَبَا خَالِدٍ فَتُرِیدُ مَا ذَا قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ لَقَدْ وَصَفَ لِی أَبُوکَ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ بِصِفَهٍ لَوْ رَأَیْتُهُ فِی بَعْضِ الطَّرِیقِ لَأَخَذْتُ بِیَدِهِ قَالَ فَتُرِیدُ مَا ذَا یَا أَبَا خَالِدٍ قُلْتُ أُرِیدُ أَنْ تُسَمِّیَهُ لِی حَتَّى أَعْرِفَهُ بِاسْمِهِ فَقَالَ سَأَلْتَنِی وَ اللَّهِ یَا أَبَا خَالِدٍ عَنْ سُؤَالٍ مُجْهِدٍ وَ لَقَدْ سَأَلْتَنِی عَنْ أَمْرٍ مَا کُنْتُ مُحَدِّثاً بِهِ أَحَداً وَ لَوْ کُنْتُ مُحَدِّثاً بِهِ أَحَداً لَحَدَّثْتُکَ وَ لَقَدْ سَأَلْتَنِی عَنْ أَمْرٍ لَوْ أَنَّ بَنِی فَاطِمَهَ عَرَفُوهُ حَرَصُوا عَلَى أَنْ یَقْطَعُوهُ بَضْعَهً بَضْعَهً. الغیبه للنعمانی،  ص: ۲۸۹

ابو خالد کابلی گفته از امام باقر (ع) سوال کردم که نام قائم را به من بگویید تا آن حضرت را به نام مبارکشان بشناسم . حضرت فرمود : ای ابا خالد ! به خدا سوگند! از سوال بسیار سختی سوال کردی که تاکنون به احدی نگفته‌ام و اگر به احدی گفته بودم ، به شما نیز می‌گفتم، از امری پرسیدی که حتی اگر فرزندان فاطمه او را بشناسند، نسبت به او حریص شده تا وی را تکه تکه کنند. الغیبه الطوسی ص ۳۳۳ ح ۲۷۸ . بحار الانوار ج ۵۲ ص ۹۸ ح ۲۱ . إثبات الهداه ج ۳ ص ۵۰۹ ح ۳۲۸ . الغیبه النعمانی،ص ۲۸۸ ح ۲٫

بنابراین خود اهل بیت ع بسیار مراقب بوده‌اند که سرّ حضرت فاطمه س تا زمان بعثت و آشکار شدن آن، مخفی بماند با آنکه دهها روایت در این خصوص به صورت رمزی بیان شده بود که هم اکنون پس از رمز گشائی متوجه مفهوم حقیقی این روایات می‌شویم.